Loading

wait a moment

Najlepsze budżetowe ESC 4in1 45A T-MOTOR VELOX V45A

Najlepsze budżetowe ESC 4in1 45A T-MOTOR VELOX V45A

T-MOTOR VELOX V45A 4in1
Najlepsze budżetowe ESC roku 2020/21 

Obecnie na rynku ESC konsument staje przed niełatwym wyborem. Dzisiaj producenci prześcigają się w wyścigu technologicznym i chcą podbić serca pilotów. Czy T-MOTOROWI się to udało?
Zdecydowanie tak.

ESC producenta T-MOTOR VELOX V45A
ESC producenta T-MOTOR VELOX V45A w rewelacyjnej cenie 159 zł

 

Producent nie ukrywa, że V45A w jego zamyśle miało być budżetowym ESC. Nie oznacza to wcale, że musi być słabej jakości. Wręcz przeciwnie, zaznacza również, że bardzo mu zależało na wysokiej jakości. T-MOTOR zaprojektował V45A, aby wręcz odstawało jakością w stosunku do ceny. 
Już po otrzymaniu T-Motor’a V45A naszą uwagę przykuwa jak całość jest zapakowana – w plastikowe pudełko, wypełnione dokładnie gąbką, dzięki czemu całość chroniona jest podczas transportu.  Często w przypadku budżetowej elektroniki jest ona jedynie zapakowana w woreczki antystatyczne, co nie jest w pełni bezpiecznym rozwiązaniem.

Pudełko w którym otrzymujemy ESC Velox V45A
Pudełko w którym otrzymujemy ESC
T-MOTOR Velox V45A Opakowanie wypełnione gąbkami zabezpieczającymi
T-MOTOR Velox V45A Opakowanie wypełnione gąbkami zabezpieczającymi

Producent może się pochwalić wyśmienitą konfiguracją swojego nowego produktu:

  • ESC jest przeznaczone do silników, które maksymalnie potrzebują zasilania na poziomie 45A ale ten regulator jest w stanie znieść obciążenie chwilowe aż do 55A!
  • Wbudowany regulator BEC z którego możemy otrzymać napięcie 10V o natężeniu 2A,
  • Regulator może być zasilany z pakietów od 3S do 6S,
  • Pomimo tego, że posiada rozbudowany radiator waży jednie 20g,
  • Jego rozmiar wynosi 44.6×41.7x7mm,
  • Posiada standardowy rozstaw otworów montażowych 30.5×30.5mm M3,
  • Jest możliwa konfiguracja poprzez BLHeliSuite32,
  • Posiada wgrane oprogramowanie Tmotor_32bit,
  • Dedykowane modele dronów: od 3 do 6 cali
ESC Velox V45A z przylutowanymi przewodami silników
ESC z przylutowanymi przewodami silników

 

Po wyjęciu ESC z pudełka od razu rzuca się nam w oczy pięknie wykonane ESC z dużym radiatorem koloru różowego. Radiator sprawia wrażenie solidnego i wyśmienicie spełnia swoje zadanie, czyli odprowadzenie ciepła z najważniejszych układów ESC. Dzięki przemyślanej konstrukcji z otworami nie dopuści do przegrzania nawet w największe upały. Często, jeśli wygląd jest stawiany na pierwszym miejscu, jakość wykonania jest traktowana jako rzecz drugiej kategorii. Jednak pomimo tego, że jest to ESC z ligi budżetowej producent zadbał o wygląd, wykonanie i wysoką wydajność.  Pola lutownicze zostały wykonane w taki sposób, aby wytrzymać większe napięcie, a jednocześnie producent zadbał o łatwość wykonywania połączeń lutowniczych. Rozmiary padów do których lutujemy przewody są dobrane w taki sposób aby były łatwe do „zarobienia” cyną, a jednoczenie nie są za małe co by zdecydowanie utrudniałoby wykonywanie połączeń.

 

Podłączenie ESC Velox V45A z FC odbywa się za pomocą wygodnych wtyczek
Podłączenie ESC V45A z FC odbywa się za pomocą wygodnych wtyczek

ESC łączymy z naszym FC za pomocą wygodnej wtyczki. Velox V45A oferuje nam piny takie jak:

  • G – GND – popularnie nazywany minusem 
  • G – GND 
  • Vbat – z tego pinu możemy otrzymać napięcie takie samo jakim zasilamy ESC, dzięki niemu możemy zasilić nasz kontroler lotu bez lutowania dodatkowych przewodów, jednak należy zwrócić uwagę czy nasz kontroler lotu może być zasilany takim zakresem napięcia, jakie otrzymujemy z pakietów, a nie wyższym ponieważ możemy go z łatwością uszkodzić
  •  10V – z niego możemy otrzymać zasilanie napięciem 10V, które jest używane do zasilania np. cyfrowego systemu DJI Air Unit lub innych dodatkowych opcji, które zamierzamy zamontować w dronie a są zasilane właśnie takim napięciem
  • 4 – jest to wejście sygnałowe odpowiadające za sterowanie silnikiem nr 4
  • 3 – jest to wejście sygnałowe odpowiadające za sterowanie silnikiem nr 3
  • 2 – jest to wejście sygnałowe odpowiadające za sterowanie silnikiem nr 2
  • 1 – jest to wejście sygnałowe odpowiadające za sterowanie silnikiem nr 1
  • CRT – Current – Pozwala na odczytywanie napięcia, które jest odczytywane na podstawie spadku napięcia na rezystorze mocy, który znajduje się przy wejściu zasilania, następnie po przejściu przez przetwornik A/C informacja jest przekazywana do procesora F4 lub F7, po odpowiednim ustawieniu skali oraz dzielnika w oprogramowaniu możemy korzystać z odczytu napięcia, które zostało odczytane z ESC. Jest to bardzo ważna informacja, ponieważ dzięki świadomości jakie napięcie ma pakiet jesteśmy w stanie oszacować ile czasu lotu nam zostało do lądowania
  • TX – jest to pin odpowiadający za nadawanie danych telemetrii, które mogą być odebrane przez kontroler lotu i np. wyświetlone poprzez OSD. Dzięki telemetrii możemy otrzymać informacje takie jak temperatura każdego z ESC oraz pobierany przez nie prąd. 

ESC posiada fabrycznie dołączone wibroizolatory, aby zmniejszyć problemy wynikające z drgań generowanych przez silniki w modelu.

 

 

ESC 4in1 T-MOTOR VELOX V45A widok dolnej części
ESC 4in1 T-MOTOR VELOX V45A widok dolnej części

 

ESC widok od góry po ściągnięciu radiatora. Możemy zobaczyć wiele kondensatorów filtrujących oraz rozmieszczenie elementów których z zamontowanym chłodzeniem nie możemy dostrzec.
ESC widok od góry po ściągnięciu radiatora. Możemy zobaczyć wiele kondensatorów filtrujących oraz rozmieszczenie elementów których z zamontowanym chłodzeniem nie możemy dostrzec.

W ESC VELOX V45A zastosowano wysokiej jakości komponenty, dla których niestraszne są skoki napięcia. Robotę robią wydajne mostefy RS1E321, które są najbardziej obciążanym podzespołem w tym regulatorze silników. Producent zastosował 32bitowy procesor! Użycie procesora o większej ilości bitów jest bardzo istotną decyzją dla użytkownika, ponieważ zwiększa przepustowość, a to pozwala na większą ilość obliczeń w danym czasie, co znacząco zmniejsza opóźnienia pomiędzy kontrolerem lotu a ESC. Velox V45A jest kompatybilny z oryginalnym oprogramowaniem BlHeli S. Dzięki zastosowaniu takiej elektroniki dron będzie stabilniejszy, a reakcje na zadane mu manewry będą znacznie responsywniejsze i szybsze. Te znaczące różnice zawdzięczamy większemu taktowaniu, które wykorzystuje procesor, jest to ogromna zaleta. Dodatkowo ESC posiada zintegrowany BEC 10V/2A, co jest szczególnie dobrą informacją dla osób chcących korzystać w swojej maszynie z cyfrowego systemu transmisji wideo DJI Air Unit lub z innej dodatkowej elektroniki, która wymaga zasilania napięciem 10V.

 

Zawartość zestawu ESC T-MOTOR Velox V45A
Zawartość zestawu ESC T-MOTOR Velox V45A

W zestawie otrzymujemy wszystko, co tylko potrzebujemy do uruchomienia ESC, w tym również wysokiej jakości przewód zasilający z wtykiem Amass XT60. Do zestawu również został dołączony kondensator filtrujący 35V 470uF, który ma niwelować zakłócenia powstałe w układzie zasilania. Takie zakłócenia najczęściej są widoczne podczas korzystania z analogowych systemów FPV.   

 

Podsumowanie

ESC 4in1 T-MOTOR Velox V45A jest najlepszym do polecenia regulatorem w cenie do 200zł i ma rewelacyjny stosunek ceny do jakości. Jest odpowiednim wyborem dla osób początkujących, jak lubiących bardzo dobre produkty, w jeszcze lepszych pieniądzach. Za zaletę można zdecydowanie uznać radiator, który chroni elektronikę mechanicznie i termicznie. Kolor to kwestia gustu i w tym przypadku jest najmniej ważny 😉
Obciążenie na poziomie 45A, wbudowany czujnik prądu, akcesoria, 32bity czy 10V BEC w cenie poniżej 160zł przy zachowaniu wysokiej jakości sprawiają, że jest to dzisiaj najlepszy wybór. Powoli zastanawiam się czy określenie „budżetowy” może mieć tutaj miejsce… Jest to po prostu dobry i wysokiej jakości produkt w niskiej cenie.

3 thoughts on “Najlepsze budżetowe ESC 4in1 45A T-MOTOR VELOX V45A

  1. Gwoli ścisłości, CRT służy do pomiaru prądu, określanego na podstawie spadku napięcia na rezystorze mocy znajdującym się tuż za wejściem zasilania. Napięcie z pomiaru leci do przetwornika A/C procesora F4 i tam jest wyliczany prąd (po podaniu właściwej skali i dzielnika w BF). Natomiast napięcie vbat mierzone jest inaczej, bezpośrednio. Wyjście telemetrii z ESC to odrębna kwestia. Swoją drogą rozważałem zakup tego ESC, ale nigdzie nie ma zdjęcia górnej strony – nie widać jak rozwiązano temat linii wysokoprądowych oraz kondensatorów filtrujących.

    1. Dziękujemy za przekazane informacje są one bardzo pomocne. Artykuł został uzupełniony o zdjęcie górnej strony ESC po ściągnięciu radiatora.

      1. Profesjonalnie podejście, jak zawsze. 🙂 Z radiatorem uważajcie. Żywice stosowane przez producentów działają jak mocny klej i łatwo coś oderwać. 😉 Niekoniecznie FET, ale jeśli posmarowali tym coś z drobnicy, to jest ryzyko, że zejdzie razem z radiatorem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *