Silniki CW i CCW - jakie kupić?

Autor: Michał Folkert W: FAQ - pytania i odpowiedzi Data: Komentarze: 0 Wyświetleń: 107

Silniki FPV CW i CCW

Dostajemy wiele zapytań o dostępność silników CCW ze względu na występowanie ich głównie CW.

Silnik CW i CCW rózni się jedynie rodzajem piasty, a dokładniej obrotem ich zakręcania. W CW aby przykręcić śmigło, nakrętkę zakręcamy w prawo, a w CCW w lewo.

Otóż od dłuższego już czasu producenci produkują silniki tylko z gwintem CW. Sami użytkownicy zdecydowanie chętniej wybierają tylko jeden kierunek obrotu nakrętki do dronów sportowych.
Podyktowane jest to względami praktycznymi  i ma jedynie zalety. Kiedyś w większych modelach dronów, gdzie zarówno silniki jak i śmigła były większe, a nakrętki nie były samokontrujące, dwa różne kierunki - CW i CCW - miały zdecydowanie większy sens. Stosowało się je aby nakrętki się kontrowały i same dokręcały. Więcej o śmigłach tutaj: https://avifly.pl/pl/aktualnosci/smigla-w-multicopterach-b22.html

Obecnie nie ma potrzeby stosować silników CCW. Używanie jedynie silników w wersji CW zmniejsza ilość silników i wyboru o połowę, oraz ułatwia odkręcanie śmigieł, bez zbędnego zastanawiania się, w którą stronę kręcić :) 
Dzięki temu przy uszkodzeniu silnika kupujemy bez zastanowienia tylko jeden - CW. W przypadku konieczności odkręcenia wszystkich śmigieł, będziemy zawsze odkręcać je w ten sam sposób.
Przy czym, należy podkreślić, że nie zachodzi tutaj ryzyko odkręcenia się śmigieł w trakcie ich użytkowania i pracy. To dzięki samokontrującym nakrętkom. Poza tym, masa samych nakrętek i śmigieł  oraz generowane obroty i tak nie spowodowałby dokręcenia się nakrętek. W związku z powyższym nie ma sensu stosować gwintów CW i CCW. Konstrukcja samego silnika jest identyczna dla silników o różnych gwintach i mogą się kręcić zarówno w lewą jak i prawą stronę - kierunek ustalamy albo poprzez ustawienia regulatora albo poprzez zmianę dwóch na trzy fazy w połączeniu ESC z silnikiem.

Reasumując: Używamy i wystarczy nam jedynie silnik CW. Jest to dużo wygodniejsze i prostrze rozwiązanie. Nie zachodzi potrzeba używania silników z gwintem CW i CCW.

Komentarze

Zostaw komentarz