
Przegląd silników od KO Technologies
4 grudnia 2020 0 przez ElomakinFirma KO jest znana na całym świecie ze swoich wysokich jakościowo produktów, naszpikowanych nowoczesnymi technologiami których nie spotkamy w silnikach innych producentów. Przedstawimy tutaj całą serię ich silników dostępną w naszym sklepie, oraz po krótce opiszemy i porównamy ich parametry, a także pokażemy przykładowe zastosowania dla nich.

KO Demon Seed to seria silników w rozmiarze 2208. Jak wszystkie silniki tej firmy nawijane są ręcznie. Zastosowano tutaj nową technologie ACPC*. Występuje tu podział na Non-CRYO i CRYO*. Wyposażono je w tytanowy wał 5mm, oraz antypoślizgową podstawę śmigła. Wszystkie silniki na każdym etapie produkcji są wielokrotnie sprawdzane. Dedykowane do dronów wyścigowych w rozmiarze 5-6″ pod zasilanie 4-6S.
*Technologia ACPC – firma KO jest pierwszą na świecie która zastosowała nowy system chłodzenia w swoich silnikach. Poprzez charakterystyczny pierścień spręża powietrze i kieruje go do wnętrza silnika. W obecnie występujących na rynku silnikach stosuje się w górnej części dzwonka różnorakie wypustki na kształt łopat, aby kręcąc się zaciągały one powietrze do wnętrza silnika. Taka budowa ma znaczącą wadę. Teraz nie robi się silników CW i CCW, kiedy to takie chłodzenie miało sens. Nie da się zbudować w ten sposób chłodzenia aby kręcąc się w obie strony miało taką samą efektywność. Więc w takim przypadku albo będziemy mieć średnie chłodzenie we wszystkich silnikach albo słabe w połowie. Taki efekt nie występuje przy ACPC, tutaj wszystkie silniki są bardzo dobrze chłodzone.
KO Demon Speed to druga seria silników tutaj także otrzymujemy rozmiar 2208. Wyglądają identycznie jak seria Seed, natomiast posiadają inne malowanie, są to także pierwsze silniki na świecie gdzie zastosowano kolorowe uzwojenie które prezentuje się niesamowicie. Dodatkowo jest to też niejako kolejna warstwa na samym uzwojeniu która wpływa na odporność na uszkodzenia, a także na wytrzymałość temperaturową. Speedy otrzymały mocniejsze magnesy, oraz wszystkie są kompatybilne z CRYO. Dedykowane do dronów wyścigowych w rozmiarze 5-6″ pod zasilanie 4-6S. Ciekawostką jest to że pierścień na górze, nie służy tylko do chłodzenia ale także pozwala zaoszczędzić na ilości masy do wyważania silnika, co pozwoliło na zmniejszenie części pod magnesami na którą była nakładana, redukując tym samym wagę.
*CRYO – poprzez zastosowanie materiałów odpornych na niską temperaturę dostajemy możliwość schłodzenia go przed lotem przy pomocy dedykowanego czynnika chłodzącego co zapewnia większą oraz stabilniejszą moc, responsywność, czy też mniejsze zużycie baterii. Dodatkowo za każdym razem kiedy chłodzisz silnik zwiększasz jego wytrzymałość. u

KO CRYO Spray czego możemy od niego oczekiwać? Testy na stole i w powietrzu wykazały że zwiększa się moc o 10-15% w stosunku do Non CRYO. Najważniejszą zaletą jest praktycznie zerowy spadek mocy przez cały lot. W przypadku normalnego silnika który ma 1800g ciągu po kilku sekundach lotu ciąg spada do 1700g, a już po kilkudziesięciu sekundach ciąg wynosi już 1600g, pod koniec lotu ciąg spadnie jeszcze bardziej. Mówimy tutaj o testach z idealnym śmigłem, w przypadku gdy je uszkodzimy ciąg znacząco zmaleje, może to także doprowadzić do spalenia silnika. W przypadku korzystania z CRYO przez pierwsze kilkanaście sekund zyskujemy większy ciąg, potem do nawet 50 sekund utrzymuje się ciąg w okolicach maksymalnego, dopiero po tym czasie zacznie się pomału wytracać co przy silnikach bez CRYO następuje już zaraz po starcie. Dodatkowo w przypadku uszkodzenia śmigła jesteśmy w stanie zalecieć z takowym znacznie dalej bez spalenia silnika. Co w wyścigach ma fundamentalne znaczenie. Dodatkowo jako że przez dłuższy czas mamy dostęp do większej mocy jesteśmy w stanie utrzymywać throttle na niższym poziomie, dzięki czemu wydłuży nam się czas lotu. Pobocznym efektem jest także to że za każdym razem, gdy spryskujesz silnik sprayem, hartujesz kriogenicznie aluminiowe, tytanowe i stalowe elementy silnika. Hartowanie kriogeniczne jest stosowane w przypadku wielu produktów, takich jak wiertła i narzędzia itp. Zwykle odbywa się to w temperaturze poniżej -200°C, aby osiągnąć całkowity efekt. Lecz tak naprawdę, każdy stopień osiągnięty poniżej 0°C będzie miał pewien wpływ w na wyrównanie struktury w metalach, czyniąc je mocniejszymi i bardziej wytrzymałymi. Aby korzystać z tej technologii musicie posiadać silniki do niej przystosowane tj. z oznaczeniem CRYO które zostały wykonane z materiałów odpornych na niskie temperatury.

KO CRYO Spray czego możemy od niego oczekiwać? Testy na stole i w powietrzu wykazały że zwiększa się moc o 10-15% w stosunku do Non CRYO. Najważniejszą zaletą jest praktycznie zerowy spadek mocy przez cały lot. W przypadku normalnego silnika który ma 1800g ciągu po kilku sekundach lotu ciąg spada do 1700g, a już po kilkudziesięciu sekundach ciąg wynosi już 1600g, pod koniec lotu ciąg spadnie jeszcze bardziej. Mówimy tutaj o testach z idealnym śmigłem, w przypadku gdy je uszkodzimy ciąg znacząco zmaleje, może to także doprowadzić do spalenia silnika. W przypadku korzystania z CRYO przez pierwsze kilkanaście sekund zyskujemy większy ciąg, potem do nawet 50 sekund utrzymuje się ciąg w okolicach maksymalnego, dopiero po tym czasie zacznie się pomału wytracać co przy silnikach bez CRYO następuje już zaraz po starcie. Dodatkowo w przypadku uszkodzenia śmigła jesteśmy w stanie zalecieć z takowym znacznie dalej bez spalenia silnika. Co w wyścigach ma fundamentalne znaczenie. Dodatkowo jako że przez dłuższy czas mamy dostęp do większej mocy jesteśmy w stanie utrzymywać throttle na niższym poziomie, dzięki czemu wydłuży nam się czas lotu. Pobocznym efektem jest także to że za każdym razem, gdy spryskujesz silnik sprayem, hartujesz kriogenicznie aluminiowe, tytanowe i stalowe elementy silnika. Hartowanie kriogeniczne jest stosowane w przypadku wielu produktów, takich jak wiertła i narzędzia itp. Zwykle odbywa się to w temperaturze poniżej -200°C, aby osiągnąć całkowity efekt. Lecz tak naprawdę, każdy stopień osiągnięty poniżej 0°C będzie miał pewien wpływ w na wyrównanie struktury w metalach, czyniąc je mocniejszymi i bardziej wytrzymałymi. Aby korzystać z tej technologii musicie posiadać silniki do niej przystosowane tj. z oznaczeniem CRYO które zostały wykonane z materiałów odpornych na niskie temperatury.


KO Method Drag silniki o rozmiarze 2210 dedykowane do modeli typu „Drag race” w rozmiarze 5-6″ które osiągają prędkość ponad 300km/h. Pierwsze silniki dostępne na rynku które zostały wyposażone w system otwartych łożysk zalewanych dedykowanym olejem w specjalnym zbiorniczku wewnątrz silnika. Co znacząco zwiększa efektywność oraz wydłuża żywotność łożysk. Seria Drag posiada 10 magnesów, gdzie standardowo silniki posiadają ich 12-14. Wyposażone również w technologie ACPC i CRYO tak jak poprzednicy, sprawia że są to najmocniejsze i najefektywniejsze silniki w swoim rozmiarze na rynku. Tutaj jak i we wszystkich silnikach, uzwojenie zalewane jest żywicą która zapobiega przemieszczaniu się uzwojenia, co powoduje zmianę kV, a w konsekwencji desync

KO Method F i R seria silników w rozmiarze 2207.5 (Racing) i 2307.5 (Freestyle). Wyposażone we wszystkie technologie z wyżej wymienionych modeli. Bardzo ciekawy design, gładkość pracy, ich moc i efektywność sprawia że na ten moment są najlepszym wyborem w swojej klasie. Dedykowane do modeli 5-6″ pod pakiety 4-6S. Niewątpliwą zaletą silników z serii Method jest możliwość odkręcenia samej podstawy silnika (która jest zarazem zbiorniczkiem na olej), co pozwala na jej wymianę w przypadku jej uszkodzenia. Sama wymiana oleju w silnikach jest dość prosta wystarczy wyciągnąć gumową zatyczkę ze spodu silnika i zalać go dedykowanym olejem.

KO Method SWR silnik w rozmiarze 2210, dedykowana do lekkiego i szybkiego skrzydła ze śmigłem 6″ oraz zasilaniem 3-4S. Jako że jest to silnik dedykowany do skrzydła, KO postanowiło wyposażyć go w dodatkowy nakręcany na podstawę silnika pierścień ACPC który zapewni jeszcze lepsze chłodzenie. Każdy silnik KO jest wielokrotnie sprawdzany na każdym etapie produkcji, dzwonki są wyważane dynamicznie w dwu etapowym procesie co gwarantuje idealne wyważenie.

KO Method SS silnik również w rozmiarze 2210 dedykowany do skrzydła. Główną różnicą w porównaniu do SWR jest mniejsza ilość magnesów, oraz wyższe kV co zapewnia niesamowity zapas mocy. Oba silniki wyposażone są w system CRYO, ACPC, oraz system otwartych łożysk zalewanych olejem RaceX. Jak we wszystkich silnikach tutaj także zastosowano wysokiej jakości przewody 18awg.

KO Method X-Class silnik w rozmiarze 5025, przeznaczony do większych dronów wyścigowych należących do klasy X, czyli w rozmiarze od 800mm-1200mm. Niektórzy z powodzeniem stosują je w większych modelach skrzydeł czy samolotów. W tym produkcie także znajdziemy wszystkie unikatowe technologii marki KO co czyni je jedynym najpotężniejszymi silnikami w swojej klasie.

Silnik | Demon Seed | Demon Speed | Method D | Method F | Method R | Method SS | Method SWR | Method X-Class | |
Rozmiar | 2208 | 2208 | 2210 | 2307.5 | 2207.5 | 2210 | 2210 | 5025 | |
Magnesy | 50SH | 52SH | 52SH | 52SH | N52SH | N52SH | 52SH | 52SH | |
Ilość magnesów | 14 | 14 | 10 | 14 | 14 | 10 | 14 | 10 | |
Łożyska EZO | 9x4x4 | 9x4x4 | Open 9x4x4 | Open 9x4x4 | Open 9x4x4 | Open 9x4x4 | Open 9x4x4 | Open 19×8 | |
Waga | 35g | 35g | 40g | 35g | 33g | 42g | 42g | 395g | |
Aluminium | 7075 | 7075 | 7075 | 7075 | 7075 | 7075 | 7075 | 7075 |