Ładowarka HOTA F6. Czym może zaskoczyć?
31 marca 2021 Wyłącz przez DawidInteligentna czterokanałowa ładowarka HOTA F6
Ładowarki marki HOTA zdobywają coraz większą popularność wśród użytkowników wszelakich akumulatorów, począwszy od zastosowań hobbystycznych do ładowania pakietów używanych w dronach FPV oraz w innych modelach, aż po zastosowanie w firmach zajmujących się tworzeniem pakietów np. do pojazdów elektrycznych.
HOTA jest producentem, który stara się o jak najlepszy kontakt z klientem. Jeśli klienci zgłaszają zapotrzebowanie na jakąś funkcjonalność, to firma stara się aby wprowadzenie jej na rynek było możliwe. Tak było z tą ładowarką, do tej pory jedynie mogliśmy zobaczyć ładowarki dwukanałowe tej marki. Użytkownicy poszukiwali dobrej ładowarki 4 kanałowej, której będzie można zaufać, po udanej konstrukcji HOTY P6 producent postanowił spełnić oczekiwania stawiane przez konsumentów w taki sposób powstała HOTA F6, która posiada aż 4 niezależne kanały.
Hota bardzo dba o pierwsze wrażenie jakie klient odnosi po otwarciu opakowania, które zostało wykonane z kartonu w kolorze białym. Po otwarciu opakowania ukazuje się naszym oczom ładowarka zapakowana w biały matowy woreczek. Całość prezentuje się bardzo estetycznie.

Ładowarka ma dość małe wymiary, jak na ładowarkę czterokanałową 115mmx121mmx46mm, waga ładowarki to jednie 475g. Jednak należy pamiętać, że jest to waga jedynie ładowarki bez zasilacza. Zasilacz do ładowarki powinien mieć parametry na poziomie 10.5-30V oraz mocy 1000W, taki zasilacz pozwoli nam korzystać z pełnych możliwości ładowarki. Mniejsza moc może między innymi ograniczać maksymalne parametry, z jakim mogą być ładowane akumulatory szczególnie podczas korzystania z wszystkich kanałów jednocześnie.

Ładowarka została wyposażona w rozkładaną nóżkę, która może kojarzona z tymi, które spotyka się w klawiaturach w komputerach stacjonarnych. Pomimo tego, że znajduje się jedna pośrodku, to nie doświadczymy zjawiska bujania się ładowarki podczas zwykłego użytkowania. Dzięki pochyleniu się całej konstrukcji używanie ładowarki jest znaczenie wygodniejsze, gdy stoi na stole w ustawienie pod kątem poprawia czytelność ekranu zarówno kiedy siedzimy przy biurku, jak i kiedy stoimy. Zastosowanie podpory również poprawia wygodę użytkowania podczas korzystania z ładowarki na zewnątrz, ponieważ słońce nie pada bezpośrednio na wyświetlacz, co powoduje znaczne zwiększenie jego czytelności. W ładowarce wykorzystano już sprawdzony system poruszania się za pomocą rolki i przycisku. Taki sam system był wykorzystywany w poprzednich modelach ładowarek tego producenta między innymi takich jak P6, H6, D6.

W modelu F6 zdecydowano się na użycie większego wyświetlacza, w poprzednich modelach np. P6 zastosowano wyświetlacz 2.4″. Zdecydowano się na użycie większego wyświetlacza o przekątnej 2.8″. W obu modelach jest to wyświetlacz typu IPS. Taki typ wyświetlacz oferuje lepsze nasycenie kolorów oraz lepszy kontrast co dodatkowo znacząco poprawia wygodę użytkowania w słoneczne dni, kiedy inne wyświetlacze stają się nieczytelne.

Producent mając na uwadze to, że zwiększając dwukrotnie ilość dostępnych kanałów znacznie zwiększy się ilość wydzielanego ciepła zastosował dwa wentylatory chłodzące oraz duży radiator w kolorze złotym który możemy zobaczyć przez kratki odpowiadające za przepływ powietrza. Wydajność takiego układu chłodzenia została przewidziana aż z nadmiarem gwarantując, że nasza ładowarka nie będzie się przegrzewała tracąc swoją wydajność.

Poruszanie się po menu wygląda w identyczny sposób co w poprzednich odsłonach ładowarek HOTA. Rolka służy do poruszania się po opcjach po przez przewijanie ich może mam się to kojarzyć z scrollem z myszek komputerowych, co dodatkowo sprawia że korzystanie z ładowarki jest intuicyjne, przez przyciśnięcie jej zatwierdzamy opcję którą wybraliśmy. Wybór kanału ładowania odbywa się za pomocą przycisku, czyli w taki sam sposób jak innych ładowarkach tej marki. Cały mechanizm rolki został wykonany z wysokiej jakości materiałów oraz elementów elektronicznych, gwarantując długą oraz bezawaryjną pracę. Wielu użytkowników mogło się zrazić takim rozwiązaniem ponieważ podobne było stosowane w ładowarkach innych producentów. Po wielu miesiącach testowania różnych modeli HOTA możemy śmiało stwierdzić, że mechanizm w tych ładowarkach jest bardzo trwały i nie mieliśmy z nim żadnych problemów.

W ładowarce możemy znaleźć dwa porty dzięki którym możemy ładować urządzenia zewnętrzne. Za pomocą portu USB-A naładujemy większość urządzeń przenośnych takich jak smatphony złącze to oferuje ładowanie prądem 2.1A, port USB-C o maksymalnej mocy ładowania 45W co pozwala na naładowanie np. takich urządzeń jak laptop, w trakcie podróży może być to bardzo pomocne, wręcz jeśli taka moc i złącze będzie odpowiednie dla naszego sprzętu możemy zrezygnować z zabierania z sobą zasilacza, oszczędzając miejsce.
Co ciekawe producent zdecydował się na wykorzystanie 2 osobnych portów micro-usb do aktualizacji ładowarki. Aktualizujemy z jednego portu kanały ładowarki 1 oraz 2, a z drugiego portu 3 oraz 4. Jest to naprawdę dziwne rozwiązanie, być może zostało zastosowane ze względu na bezpieczeństwo. Aktualizacja 2 kanałów zapewne będzie trwała znacznie krócej niż 4 jednocześnie.

Ładowarka została wyposażona w porty XT-60 oraz w port balansera umożliwiający balansowanie pakietów do 6s. Taka konfiguracja będzie szczególnie wygodna dla osób które korzystają jedynie z pakietów wyposażonych w takie złącze. Niestety jeśli zamierzamy korzystać z pakietów z innym złączem, będziemy zmuszeni zastosować przejściówkę.

Z przodu ładowarki znajdziemy port umożliwiający podłączenie odbiornika, serwomechanizmu. Jest to klasyczny port kojarzony z odbiorników posiadający 3 piny umożliwiające podłączenie serwomechanizmów, ESC i innych akcesoriów. Ładowarka posiada kilka różnych trybów korzystających z tego złącza: PWM Measurement, Serwo Manual Test, Servo Automatic Test, PPM Output. Opcja PWM Measurement pozwala na analizowanie sygnałów PWM symulując zwyczajne działanie odbiornika RC. Tryb Servo Manual test pozwala na ręczne ustawienie parametrów protokołu PWM takich jak T1 którym jest określany cykl oraz P którym jest określana szerokość impulsu dzięki czemu możemy w pełni kontrolować sposób zachowania serwomechanizmu, kąt wychylenia ramienia itp. Tryb Servo Automatic Test automatycznie dobiera parametry z jakimi będzie testowany nasz servomechanizm co nie oznacza, że nie możemy ich edytować. W tym trybie użytkownik może zmienić prędkość z jaką porusza się ramię serwa oraz zakres wychylenia ramienia. Tryb PPM out w tym trybie to nasz odbiornik odbiera sygnał PPM pozwalający na kontrolę aż 8 kanałów niezależnie.

W ładowarce zastosowano nowoczesny bardzo zaawansowany algorytm odpowiadający za ładowanie akumulatorów. Dzięki portom przeznaczonym do aktualizacji producent umożliwił sobie pracę nad ich poprawą czy wyeliminowaniu możliwych błędów. Dla producenta bezpieczeństwo również ma wysoki priorytet, w ładowarce zastosowano zabezpieczenia przed nadmierną temperaturą, przekroczeniem założonego bezpiecznego czasu ładowania akumulatora, przeładowaniem akumulatora, przed odwrotną polaryzacją, zwarciem, przepięciem, nieodpowiednim natężeniem prądu ładowania, przed nadmiernym rozładowaniem akumulatora.
Ładowarka HOTA F6 zdecydowanie wyróżnia się na tle konkurencji. Jej design jest całkowicie odmienny od ładowarek czterokanałowych od innych znanych producentów. Również oferuje opcje które nie są często spotykane, takie jak tester serw oraz odbiorników korzystających z sygnałów PWM oraz PPM. Jest to godna uwagi ładowarka której nikt się nie powstydzi zarówno w zastosowaniach modelarskich oraz w bardziej profesjonalnych. Fachowe podejście do klientów producenta, gdzie klient jest na pierwszym miejscu, dodatkowo zachęca do kupna.